איך מחברים כבלים למצבר? מדריך שלב אחר שלב
במצב שבו המצבר של הרכב התרוקן והרכב לא מתניע, חיבור כבלים למצבר הוא פתרון פשוט ומהיר שיכול להציל את המצב. לפניכם מדריך מפורט לחיבור כבלים למצבר בצורה בטוחה ויעילה.
מה תצטרכו?
- כבלי התנעה איכותיים.
- רכב נוסף עם מצבר תקין.
- סביבה בטוחה על מנת לבצע את ההנעה
שלב 1: הכנה
- כיבוי רכבים: ודאו ששני הרכבים כבויים לחלוטין, כולל אורות, רדיו וכל מערכת חשמלית אחרת.
- מיקום הרכבים: הציבו את שני הרכבים קרוב זה לזה, אך מבלי שיגעו זה בזה.
- מציאת המצברים: פתחו את מכסי המנוע ואיתרו את המצברים. ודאו שמכסי הקטבים (הפלוס והמינוס) חשופים ונקיים.
שלב 2: חיבור הכבלים
- חיבור הכבל האדום:
- חברו קצה אחד של הכבל האדום לקטב החיובי (+) של המצבר התקול.
- חברו את הקצה השני של הכבל האדום לקטב החיובי (+) של המצבר התקין.
- חיבור הכבל השחור:
- חברו קצה אחד של הכבל השחור לקטב השלילי (-) של המצבר התקין.
- את הקצה השני של הכבל השחור חברו לחלק מתכתי חשוף ברכב עם המצבר התקול, כמו שלדת הרכב או ברזל בלתי צבוע קרוב למצבר. אין לחבר ישירות לקטב השלילי של המצבר התקול.
שלב 3: התנעה
- התנעת הרכב התקין: התניעו את הרכב עם המצבר התקין ותנו לו לפעול במשך כמה דקות.
- התנעת הרכב התקול: נסו להתניע את הרכב עם המצבר התקול. אם הרכב לא מתניע מיד, המתינו כמה דקות ונסו שוב.
שלב 4: ניתוק הכבלים
לאחר שהרכב התקול התניע, נתקו את הכבלים בסדר הבא:
- נתקו את הכבל השחור מהשלדה ברכב התקול.
- נתקו את הכבל השחור מהמצבר התקין.
- נתקו את הכבל האדום מהמצבר התקול.
- נתקו את הכבל האדום מהמצבר התקין.
שלב 5: טעינת המצבר
כדי לטעון את המצבר, השאירו את המנוע פועל במשך 15-30 דקות או צאו לנסיעה ארוכה. אם המצבר מתרוקן שוב, ייתכן שהוא תקול ויש להחליפו.
טיפים לבטיחות
- לעולם אל תתנו לכבלים לגעת זה בזה בזמן החיבור.
- הימנעו מעבודה באזורים רטובים או ליד נוזלים דליקים.
- אם אינכם בטוחים כיצד לבצע את הפעולה, מומלץ לפנות למצבר בקליק
חיבור כבלים למצבר הוא פעולה פשוטה יחסית, אך דורשת תשומת לב וזהירות. זכרו תמיד להשתמש בציוד מתאים ולפעול לפי ההנחיות כדי להבטיח תהליך בטוח ויעיל.